/ Skole og uddannelse

Forestillinger om skole og uddannelse

“Historien om Emilie, Jonas og Aya”

 – en forestilling uden filter om fastholdelse af sårbare unge på landets erhvervsskoler. Emilie, Jonas og Aya har vidt forskellige udfordringer og har brug for at blive mødt på vidt forskellige måder. Hvad skal der til? Hvad har de brug for? Hvad motiverer dem hver især?

“En helt almindelig dag I Johanne Olsens liv “ 

– en morsom, tankevækkende og vedkommende forestilling om teamsamarbejde, forældresamarbejde, sociale medier og klasseledelse i folkeskolen. Alle de udfordringer der følger med at være lærer i en moderne skole.

“Bare kald ham dumpe!”

 – en bevægende forestilling der går tæt på. Om mobning og chikane; både den fysiske og den der, i stigende grad, sker på de sociale medier. Om inklusion og eksklusion og om de mønstre og roller der skaber det. Vi sætter fokus på, hvad der kan gøres, for at skabe en kultur hvor alle tager ansvar for at undgå chikane og mobning. Og hvor ingen gøres til hverken ofre eller syndere.

“Kimmie og Mia”

– Kimmie og Mia går i femte klasse og har hver deres udfordringer med skolen og med deres liv derhjemme. Her arbejder vi med relationskompetencer, trivsel og læringslyst i samarbejde med skoleforsker og PhD Louise Klinge

Læs hvordan vi arbejder interaktivt med forestillingerne i Forumteater her

I er fantastiske til at få inddraget
de unge!

ALLE 3 konfirmand-klasser syntes, at det havde været en kanon-dag.
 Her kommer nogle af deres kommentarer:
– De var gode til at forklare dét, som vi lagde frem
– Det var spændende, at de var skuespillere
– Det var lærerigt. Vi lærte alvorlige ting på en sjov måde
– Vi lærte nye ting på en ny måde
– De var dygtige til at lytte til os
– Godt budskab
– Det var som om de kendte os i forvejen
– Vi var slet ikke generte
– Vi var med – også da vi skulle bevæge os rundt i rummet
– En rigtig god dag
 
– Hanne Nøhr Krüger
Sognepræst
 

Et mesterværk

Tusinde tak for endnu en dag med jer. Det gør hver gang noget godt for deltagerne. Jeg er så imponeret over jeres evner. Hvis det var et kunstværk, var jeres præstation et mesterværk
Louise Klinge
PhD og skoleforsker